Oog op Zuid
+31 (0)36 200 2124 info@mediservice.nl

Echte service is absolute noodzaak voor Oog op Zuid Oogkliniek

Project details

Klant

Oog op Zuid Oogkliniek

Mediservice is mijn technische onderhoudsteam op afstand. Door hun ervaring en kennis weten zij precies welke middelen wij volgens de wettelijke eisen nodig hebben.

Karrie Vissers

Zorgmanager, Oog op Zuid

Oog op Zuid kiest Mediservice voor ondersteuning van klinische processen

Na jaren leegstand heeft Oog op Zuid Oogkliniek zich begin 2021 gevestigd in een pand aan de Herenwaard 40 in Rotterdam IJsselmonde. De panden leken ooit voorbestemd als winkelbestemming en banklocatie maar uiteindelijk gooide de financiële crisis roet in het eten. Een grondige verbouwing was nodig om het pand om te toveren tot een volwaardige kliniek. Deze is  voorzien van een operatiekamer complex en polikliniek die is ingericht met kwalitatief hoogwaardige medische apparatuur. De kliniek omvat nu ruim 1600 m2 vloeroppervlak. 


Alles wat afwijkt van het normale

“Toen de bouw bijna voltooid was, zijn we in contact gekomen met Mediservice”, vervolgt Karrie. “Mediservice ondersteunt ons bij alle mogelijke klinische processen in de breedste zin van het woord. Ik bel Mediservice als de luchtvochtigheid in onze operatiekamer afwijkt van de norm, voor het inplannen en uitvoeren van het onderhoud aan onze medische apparatuur, om de filters in ons luchtbehandelingssysteem te vervangen, de liften te laten checken of een scheur in de vloer te repareren. Dus voor echt alles wat afwijkt van het normale. Maar ook voor de jaarlijkse validatie van het operatiecomplex en het onderhoud van de medische apparatuur, want als kliniek lig je altijd onder de loep van de inspectie gezondheidszorg en jeugd (IGJ).”

Goed bereikbare partner

Als kleinere kliniek is Oog op Zuid erg kwetsbaar, omdat ze te klein zijn om allerlei ondersteunende functies in huis te hebben. “Wij hebben bijvoorbeeld geen eigen technische dienst en dus is het heel belangrijk dat we een betrouwbare en goed bereikbare partner hebben die we altijd kunnen bellen. Mediservice is mijn technische onderhoudsteam op afstand. Door hun ervaring en kennis weten zij immers precies welke middelen wij volgens de wettelijk eisen nodig hebben. Ze zijn altijd bereikbaar, zelfs ’s avonds en tijdens vakantieperiodes omdat ze begrijpen hoe belangrijk het is dat kritische en klinische processen gewoon doorgaan voor ons en onze patiënten. Gezien de al zo lange wachtlijsten in de zorg, is het fijn dat we patiënten niet naar huis hoeven te sturen als een probleem zich voordoet.”

Soms ontbreken procedures

Niet lang geleden kwam de hulp van Mediservice goed van pas bij een geval van wateroverlast in de kliniek. Karrie vertelt: “Voor sommige voorvallen hebben we gewoonweg geen standaardprocedure liggen, dus de service van Mediservice was extra welkom. Ze hebben me begeleid bij de stappen die we in dit geval moesten nemen. Dat zijn stappen waar je zelf niet 1,2,3 aan denkt, waaronder de verzekering inschakelen en het regelen en installeren van een professionele luchtontvochtiger. Daarnaast dragen zij zelfs de zorg voor het uitvoeren van vocht-, schimmel- en bacteriënmeting op korte termijn. Die ontzorging, dat is pas echte service.”